1

Optimizacija sajta

Šta je optimizacija sajta i zašto je neophodna

Optimizacija sajta predstavlja razne tehnike koje se primenjuju na sajtu kako bi bio dobro optimizovan. Uz pomoć dobre optimizacije sajta, cilj je povećati besplatno posetu sajta a to ćemo uspeti ako sajt popnemo što bliže vrhu prve stranice rezultata na google-u. Kako da znate da li je neki sajt dobro optimizovan ili nije? Jednostavno odete na google, ukucate neku kljucnu reč koja vas intresuje, na primer "dezinsekcija beograd" i google će vam izbaciti sajtove koje on misli da su dobro optimizovani za tu ključnu reč.

optimizacija sajta

Zanemarite prva dva sajta koja imaju pored sebe oznaku "oglas", pošto to uglavnom nisu dobro optimizovani sajtovi, pa vlasnici tih sajtova plaćaju google-u kako bi se našli na prvoj strani. Detaljnije možete pročitati na sledećem linku o plaćenim google oglasima. Ispod tih plaćenih, dolaze sajtovi koji su optimizovani. Oni su bitni u ovoj priči i o njima ćemo ovde pisati. Oni dobijaju besplatno kaka neko klikne na njih, što na odnosu prva dva sajta koja plaćaju klikove nije slučaj.

Ti sajtovi su ti koji su optimizovani. U njih je uloženo mnogo više truda u samoj izradi i posle u optimizaciji. Kada pričamo o optimizaciji, to je dug i ne tako lak proces. Dosta sajtova svakodnevno radi na optimizaciji, a Vi ako na primer tek treba da napravite sajt, trebaće Vam malo više vremena kako bi vas google učio. Nemojte da verujete u prazne priče, kako "možete za 3 meseca da budete prvi na google-u", to je laž i vređanje inteligencije. Ali ne brinite, ne treba odustajati. Ako uložite dosta truda, onda će Vam se trud sigurno i isplatiti.

Postoje dve glavne vrste SEO optimizacije (SEO ili search engine optimization, a na našem - optimizacija za pretraživače(google,bing)):

  • 1. ON page SEO
  • 2. OFF page SEO

Šta je on page seo?

On page seo, predstavlja optimizaciju stranica na sajtu. Postoje razne tehnike koje trebaju da se odrade kako bi stranica bila dobro optimizovana. Na primer, ako želimo da sajt pozicioniramo što bolje za ključnu reč "teretane u Beogradu" kako bi se našao na vrhu google rezultata, onda bi smo trebali da napravimo tekst na sajtu koji će pisati o teretanama u Beogradu i da odradimo što više sledećih tehnika.

  • - Pre svega tekst koji će se nalaziti na stranici treba da bude odličan, kako bi se korisnici zadžali na toj strani i pročitali ga. Ništa ne dobijamo ako je neko napisao tekst čisto da bi postojao ako nije kvalitetan, i kad korisnici dođu, odmah i pobegnu sa stranice. Vreme koje se korisnik zadrži na stranici je jako bitno, jer će google znati da je tekst kvalitetan. Kako bi smo zadžali korisnika, tekst bi trebalo da nudi sve informacije koje korisnika i intresuju, tako da je naša preporuka da tekst sadži minimum 700 reči, i idealno bi bilo da se ispod svakog teksta nalazi i video koji korisnik može da pogleda ako ga intresuje detaljnije o toj temi zbog koje je i došao na sajt.
  • - <title></title>U title tag sajta, veoma je poželjno uključiti reč "teretane u Beogradu" kako bi google uvideo o čemu se radi na stranici.
    Na primer: <title>Najbolje teretane u Beogradu</title>
  • - Poželjno je započeti tekst velikim naslovom <h1></h1> i u njega smestiti ključnu reč koju želimo da pozicioniramo
  • - Poželjno je tu ključnu reč spomenuti na stranici oko 4 do 7 puta, opet kako bi google razumeo o čemu pišemo, mada niko ne zna tačno koliko puta je najpoželjnije, jer google krije svoj algoritam.
  • - Slika ko ja će se nalaziti na toj stranici, u svom alt atributu bi trebalo pisati ključna reč za koju želimo da se pozicioniramo.
  • - Meta tagovi na stranici bi isto trebalo sadžati ključne reči
  • - Tekst bi trebalo da bude podeljen u nekoliko sekcija sa podnaslovima. <h1></h1>,<h2></h2>,<h3></h3>,<h4></h4>
  • - Detaljnije o optimizaciji na stranicama možete pročitati na našem tekstu posvećenom baš toj temi.

Šta je off page seo?

Off page sajta, predstavlja uglavnom linkove sa drugih sajtova ka Vašem sajtu. Na primer, ako Vi napišete neki tekst na Vašem sajtu i stavite link do nekog drugog sajta gde korisnik može pročitati dodatno o toj temi, Vi ste samim tim "pojačali" taj sajt koji ste linkovi. Google posmatra to kao preporuku, kad jedan sajt linkuje do drugog.

U nastavku ćemo Vam ukratko objasniti kako to funkcioniše, za detaljnije o backlinkovima možete pročitati u našem opširnije tekstu Off page SEO

  • - Sigurni smo da ste viđali kod sajtova u footer-u(sekcija na dnu strane sajta) linkove do drugih sajtova. Na primer prijatelji sajta, ili ovaj sajt je izradio taj i taj. To je linkovanje do drugog sajta, odnosno off page optimizacija onog sajta do koga vodi link.
  • - Komentari ispod raznih vesti, gde postoji opcija da se ubaci link, to je isto optimizacija sajta koji je linkovan.
  • - Po mnogima a i nama, prve dve opcije su zanemarljive, jer google više ceni kada neko napiše neki članak, pa iz tog članka linkuje do vašeg sajta gde korisnik može saznati detaljnije o toj temi. To Vam je naša preporuka, da se za takve linkove borite.
  • - Zato je bitna i on page optimizacija koju smo prvo opisali, samim tim kada imate kvalitetne tekstove, postoje šansa da će neko samovoljno da linkuje do Vašeg sajta, mada uvek imate i opciju da platite nekom sajtu da napiše tekst i linkuje do Vas.

Zaključak o optimizaciji sajta

Naša preporuka a i drugih stručnjaka na tu temu je da odradite i on page i off page optimizaciju kako bi ste povećali šanse da se nađete na prvoj stranici pretraživača. Samim tim ćete dobijati mnogo veću posetu sajtu kada se nalazite na dobroj poziciji, a veća poseta znači i veči broj potencijalnih klijenta. Mi u TvojSajt-u obavenozno pri izradi svakog sajta ili aplikacije, uradimo i on page seo i off page ako klijenat izrazi želju. Nadamo se da Vam se svideo tekst i da ste nešto novo naučili o optimizaciji sajta.

Ako ste zaintresovani za optimizaciju Vašeg sajta, ili želite da Vam se izradi sajt i da se uradi optimizacija, slobodno nas kontaktirajte.

Kontakt